Monday 26 August 2013

HAL DALAM SATU MINGGU :) - PELAMIN-BAJU-DOKUMEN

HYE ! happy sangat ni sebab kebanyakkan nya sudah settle . hari sabtu lepas ade pegi rumah tailor baju nikah n sanding aku . wah, memang terbaik harga yang aku dapat. memang harga member2 lah ! tengss a.sham :)

okayy, berikut adalah separuh dari perbincangan antara aku dan encik tunang bersama abg sham :) first sekali aku tunjuk contoh yang aku berkenan sangat tu . so jadinya baju nikah aku mini kurung, sanding plak baju peplum and bertandang baju yang mak aku dah beli aritu. kang kalau ta pakai kang kecik ati lak org tua tu. hihihihi, so dah jimat dah tu utk satu baju,. baju encik tunang plak ketiga-tiga baju melayu . tiada kot2 bagai sebab di malaysia ni cuaca panaskan lagipun die tu cerewet sikit kalau bab baju ni. hihih. baju melayu yang mempunyai pelbagai design. ade ke satu design tuh abg sham na letak manik memang tak lah abg aku na pakai. hahaha.

okay kat sini aku nak share harge upah baju yg a sham amek. harga kengkawan katenye, tp bagi aku mmg murah lah sebab mmg bawah bajet yg kami jangkakan.tapi ini belum lagi termasuk kain2 yang akan dibeli nanti .

mini kurung+jahit manik : rm100 (asalnya dia letak 120)
peplum+jahit manik+tampal bunga : rm150
baju melayu (nikah) : rm75 (asalnya 90)
baju melayu (sanding): rm90 (asalnya 110)
baju melayu (tandang) : rm90 (asalnya 110)

cincai2 kira dapat lah rm500 utk upah jahit die, siap dapat veil 3 helai lagi u olss ! murah kan ! sesangat lah murah bagi aku :))dan harap hasilnya akan jadi macam mana yg aku nak lah ! tengss a.Sham :*

tutup cerita pasal baju plak so besoknya aku,encik tunang ngan mak mak kami pergi lah butik ayu wedding planner kat medan gopeng. memang aku cadang nak amek pelamin kat situ je sebab bertunang hari tu dah amek kat die. memang terbaik lah hasilnye :) kat sini pun aku dapat harga baik punya sebab aku selalu rekomen kengkawan atau sedara mara yg nak amek pelamin amek kat die. tp ramai kata mahal jugak tmpt die tp bg aku boleh lah, mampu lagi lah rasanya.

dekat sini plak harga utk pelamin rumah aku die bagi diskaun.

pelamin : rm 980 + free gift : payung,kasut,rantai,keris,subang,bunga tangan utk nikah, pastu aku nak tambah pimtu gerbang, die pun cakap tapela kalau nak jugak pintu gerbang kire 1000 terus lah. aku and mak aku angguk laju2. hahaha. sempoi, seronok ! masih lagi dibawah bajet :) senyum lebor2 !


okay ! kegembiraan aku ditambah plak dengan HR aku meng email aku surat akuan bujang ! yeayyy ! boleh lah abah hantar dokumen besok atau malam ni ! yeayyy *senyum panjang sambil kelip2 mata* haha :)


No comments:

Post a Comment